pátek 7. prosince 2012

Proč neprovádět SEO optimalizaci

Proč neprovádět SEO optimalizaci? Optimalizace internetových stránek je velmi komplexní věc, dokonce natolik, že je lepší ji vůbec neprovádět. Pokusím se vysvětlit proč.

Nejpoužívanější vyhledávač Google má jednoduchý cíl. Na dotaz uživatele zobrazit co nejrelevantnější výsledek.

Na druhé straně cíl SEO optimalizátora je dostat nějaké stránky ve výsledcích co nejvýše. Vlastně bez ohledu na cokoliv.

Do vývoje algoritmů, které určují co se bude zobrazovat na různé dotazy investuje Google neustále obrovské prostředky, protože vyhledávač bez relevantních výsledků by byl k ničemu a s tím také hlavní byznys Googlu (zobrazování reklam vedle výsledků vyhledávání). Takže pokud jdu proti Googlu a chci dostat své stránky na přední pozice pomocí SEO optimalizace, místo toho abych zveřejňoval kvalitní informace, stojím proti algoritmu do jehož zlepšování se každý den investuje více práce, než kolik odvedou SEO šamani za celý život. Co lidé hledají? Kvalitní informace. Život je hledání a pokud nenaleznu co hledám na první pokus, hledám ještě jednou. Pokud něco nestojí za to, bude to přehlédnuto, žádná optimalizace nepomůže.

Text na stránce musíte napsat tak, aby byl originální, dobře se četl a byl užitečný. Google piluje vyhledávač každý den aby právě takové stránky zobrazoval ve výsledcích. SEO šamani také často používají spojení "klíčová slova" a "přední pozice", jenže jaksi zapomněli, že již několik let funguje výhradně personifikované vyhledávání. Čili každému se na jeho dotaz zobrazí něco jiného. Například podle toho, kde se nacházíte a co jste hledali v minulosti, se vám Google snaží dát ještě užitečnější výsledky.

Pokud budete dávat na web kvalitní informace, Google vám půjde na ruku. Google poté zobrazí vaše stránky lidem, kteří je opravdu hledají a nebude důvod aby vás postihla nějaká optimalizační penalizace.

Tím, že nebudete provádět SEO získáte konkurenční výhodu, protože ti, kteří optimalizují, musí neustále bojovat s Google a jeho novými algoritmy. Pozice ztracené nevhodnou optimalizací, těžko získají zpět. Zatímco váš web jde přirozeně nahoru. Třeba také proto, že Google pozná, na které weby se lidi vrací.

Dejte na web to, co lidé opravdu chtějí najít a zapomeňte na technické SEO.

2 komentáře:

  1. Zda provadet ci neprovadet tzv. SEO je otazka do dlouhe diskuze. Ale je fakt, ze proti investicim Google se bojovat neda. Nehlede na to, ze tu opravdu nejde o boj s vyhledavaci, ale s konkurenci. V posledni dobe se sposta firem orientuje na predni mista ve vyhledavacich, coz casto vede k tomu, ze sice na przvlastni vyrazy na prvnich mistech ve vyhledavani sice jsou, ale zadna komercni konverze z toho nekouka.
    Ano. Je treba se orientovat na obsah, informace a sluzby. Vzdyt o to preci jde. Bojujeme o prizen klienta - navstevnika, nikoli o naklonost nejakeho robota.
    Eduard Hornicek (smartfox.cz)

    OdpovědětVymazat
  2. Ještěže v dnešní době už SEO není jen o klíčových slovech. Takhle to řešili někteří specialisté pár let zpátky a úplně s vámi souhlasím, že to nebyl nejlepší postup. V dnešní době už naštěstí marketéři pomalu přicházejí na to, že kvalita informací je na prvním místě. V poslední době mne potěšil třebas tento
    článek,
    kde jde ta orientace na čtivost, přehlednost a užitečnost opravdu vidět.

    OdpovědětVymazat